Curierul Zilei – ziar argesean

Oameni critici, in special ziaristi care vor sa isi vanda articolele prin duritate, gasim la orice nivel . Insa, publicul prezent s-a aratat satisfacut , rasplatindu-ne cu reactii de bucurie la absolut toate momentele cheie dar si cu aplauze minute in sir .

sâmbătă, 28 mai 2011

 

Spectacol de operetă, cu mesaj, la Filarmonică:

Bărbaţi, faceţi-vă datoria de soţi!

 În premieră absolută în România, cei prezenţi la Filarmonica Piteşti au avut ocazia să vadă spectacolul de operetă La corte de faraon (Curtea faraonului), de Vicente Lleo, o comedie plină de scene tandre, dar şi amuzantă, din pricina unui teatru stîngaci, de amatori, jucat de soliştii ce au interpretat personajele.

Avînd în vedere că este pentru prima oară în istoria muzicală a Piteştiului  cînd a fost produsă o operetă, se pot trece cu vederea unele greşeli, dar sperăm că artiştii vor învăţa din această experienţă şi se vor perfecţiona. Toţi cei care au interpretat personajele operetei sînt argeşeni, sînt solişti cu voci bune, unele chiar deosebite. Distribuţia a fost următoarea: Andra Bivol (Lota), Diana Niţu (Regina), Adina Sima (Sul), Marius Bălan (Jose), Robert Chelmuş (Faraonul), Mihai Radu (Putifar), Monalisa Zegheru (Raquel), Valentina Iorga (Ra), Mirela Trană (Sel), Diana Lipovanu (Ta), Victor Eftimie (Marele Preot), Vicenţiu Brencea (Selha), Ionuţ Preda (Seti), Simona Vasilescu, Daniela Hodojeu, Mara Baicu şi Ana Ghica („egiptene“, cor). Regia artistică îi aparţine lui Florin Dumitru, coregrafia e semnată de Flori Iordache, iar scenografia şi costumele – de Mihaela Dinu-Piţigoi. La pian: Shwan Sebastian, asistat de Titi Radu. Acţiunea a fost  simplă şi a cuprins numeroase momente comice. Însăşi apariţia personajelor machiate în stilul egiptean şi costumate ca atare. În scena I, în marea piaţă din Menfis, toată lumea îl aşteaptă pe generalul Putifar, întors victorios din războaiele siriene.


Ce-i trebuie unei soţii

În cea de-a doua scenă, în camera nupţială din palatul lui Putifar, Rachel, confidenta Lotei, şi un grup de văduve tebane o pregătesc pe Lota pentru noaptea nunţii. Putifar, spre disperarea dornicei soţii, povesteşte toată noaptea despre priceperea lui militară. Degeaba încearcă tînăra soţie să-l facă pe consort mai atent la dorinţele sale fierbinţi. În afara unor mîngîieri tandre şi vorbe dulci, nu primeşte nimic. Generalul este salvat de trompetele care îl cheamă la arme. Putifar îi spune Lotei să se distreze în continuare, conversînd cu Castul  Jose. Lota ia în serios sfatul soţului. Curînd, începe să-i facă avansuri lui Jose, dar acesta fuge, lăsîndu-şi mantia în mîinile Lotei, ce-l va acuza că a vrut să o dezonoreze. În scena nr. 3, în palatul său, Faraonul şi curtenii petrec urmărind un grup de balerine şi pe şefa lor, Sul. Lota îl aduce pe Jose şi cere să i se facă dreptate. Faraonul, plictisit şi somnoros,  o lasă pe regină să decidă soarta sclavului. Regina este, la rîndul său, o soţie nemulţumită de soţ, fiindcă acesta nu-i acordă atenţia pe care ea şi-o doreşte. E încîntată de sclavul chipeş şi îl iartă.

Văzînd că şi Regina îl vrea, Jose sare pe fereastră în grădină. În a patra scenă, sărind în grădină, Jose nimereşte peste Faraon, care se trezeşte dintr-un vis ciudat. Jose se oferă să-i interpreteze visul. În scena finală, Faraonul, încîntat de interpretarea dată visului, îl numeşte pe Jose vicerege. Toată lumea merge la Templu, pentru ceremonia de învestire. Cele două soţii neglijate de soţi şi-l dispută pe sclav, iar în final, acesta acceptă să fie împărţit de cele două. La un moment dat, bărbaţii chiar primesc un sfat de la personaje: să-şi facă datoria de soţi, ca să nu ajungă să fie înşelaţi! Au fost momente în care şi-au făcut apariţia pe scenă doi tineri îmbrăcaţi ca bodyguazi moderni, dar care erau de fapt gărzile de la curtea Faraonului.  A fost un spectacol de operetă reuşit, spectatorii au fost satisfacuti, aplaudîndu-i insistent pe artişti. Avînd în vedere faptul că se intenţionează ca acest spectacol să fie prezentat  chiar la Opera din Bucureşti şi într-un turneu pe scenele mai multor filarmonici din ţară, considerăm că ar fi cazul să fie perfecţionat, pentru ca artiştii să nu simtă gustul amar al unui eşec. Publicul din alte oraşe şi mai ales din Capitală este mult mai sofisticat şi pretenţios decît cel din Piteşti.

Faraonul însuşi, alături de Regină, conduce mulţimea ce ovaţionează: Viva Putifar! Marele Preot o prezintă pe Lota, o tînără tebană, aleasă chiar de Regină pentru a deveni soţia lui Putifar. Putifar intră în scenă şi este descumpănit de cadoul regal, mai ales că, în lupte, rămăsese fără „bărbăţie“. Dar acceptă şi toţi intră în templu, pentru a celebra nunta. Între timp, locotenenţii lui Putifar, Selha şi Seti, cumpără un sclav evreu, Jose, drept cadou de nuntă. Putifar şi Lota ies din templu.

 Iulia Şutan  Foto: Ion Tudor


  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: